22 Mayıs 2016 Pazar

Hobisel Aktiviteler: Yağlıboya Resim Yaptım!

Çoktandır yazamıyorum, hala orada mısınız? :)

Takip edenleri, yeni haberdar olduğum ve beni çok memnun eden bir etkinlikten haberdar etmek istiyorum; Studio Masterpiece

Çöp adam bile çizemem diyenler; okulda ödevlerimi anneme, babama, ağabeyime, ablama yaptırırdım diyenler; birkaç saat hiçbir şey düşünmesem de iş, okul, gündem stresinden uzaklaşsam ne iyi olur diyenler.. Hadi bakalım, herkes buraya...
Önceden web sitesinde yayınlanan resimlerden bir tanesini seçiyoruz. Gideceğimiz gün ve seans resime göre belirleniyor. Biletimizi alıyoruz ve stüdyoya içeceğimiz dışında elimiz kolumuz boş şekilde gidiyoruz. Önceden planlanan zaman geldiğinde hocamız kendini tanıtıyor, güzel bir müzik açıyor ve etkinlik başlıyor.

Küçük ve sevimli bir alanda, 8 adet tuval katılımcıları bekliyor. Resimler kurşun kalemle çizilmiş. Hocamız, Ceyda Hüseyinoğlu, herkesin görebileceği bir konuma, bizim boyayacağımız resmin bizimkiyle aynı aşamada olan, ve daha önce tamamlanmış olan versiyonunu yerleştiriyor.

Paletlerimize ihtiyacımız olan renklerdeki boyaları yerleştiriyor. Önce büyük fırçayı alıyoruz, dik şekilde batırarak mavi boyadan alıp, fırçayı köşesinden tiner kasesine daldırıyoruz. Resmin zeminini gelişi güzel boyuyoruz. Sonra karışık sırayla kırmızı, yeşil, sarı, mavi ve beyaz renklerden alarak fırçamızla kalın, ince, yatay, dikey çizgiler oluşturuyoruz.

Sıra resimdeki elbiseli kadın figürünü oluşturmaya geldi. Yüzünü ve kollarını ince fırçayla boyadıktan sonra, fırçamızı tiner ile iyice temizliyoruz. Kırmızı boya ve nokta kadar siyah boyadan alarak, spatula ile paletin bir kısmında boyayı eziyoruz, böylece bordo rengini elde ediyoruz. En ince fırçamızla, şapka, kemer ve elbisenin hatlarını, son olarak da yine kalın fırçamızla elbisenin sarı rengini boyuyoruz. Resmimiz tamamlanıyor, uzaktan bakınca da fena gözükmüyor. J

Çok daha detaylı bilgi edinmek  ve denemek isteyenler için web sitesi: http://www.studiomasterpiece.com/
 
Telefon numarası: +90 535 7255235

 
Sevgiler,
İpek
Not: Ben çok keyif aldığım için daha sonra bir seansa daha gittim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder