22 Haziran 2014 Pazar

Bodrum Keşifleri: Karafaki Gümüşlük

Bodrum’ un balıkçı kasabası Gümüşlük’ teyiz. Yürüyerek geçilebilen (su bazı yerlerde dizinizin üzerine çıkacaktır) Tavşan Adası manzaralı küçük balıkçı, kafe ve çay bahçelerinin olduğu sevimli sahil şeridinde hafif bir yürüyüşten sonra Karafaki’ ye geçiyoruz.

Gümüşlük’ teki tüm balıkçılar gibi, Karafaki’ nin de masaları canlı çiçekler ile süslenmiş. Masalarda sarı demet çiçekler, tavanda su kabağından aydınlatmayla yaza uygun rahat ve sevimli bir havası var. Deniz kenarındaki masamıza yerleşiyoruz. Hava henüz aydınlık olduğu için Tavşan Adası’ nı, koya demirlemiş tekneleri ve Gümüşlük’ ün denizini seyrediyoruz.
Kırmızı pul biberle tatlandırılmış zeytinyağı içerisinde yeşil zeytin ve taze kızarmış ekmek ile bu güzel akşama başlıyoruz. Siparişlerimizi vermemizin hemen sonrasında taze naneli, kıpkırmızı domatesli, körpe rokalı, kırmızı soğanlı, kaparili, marullu salatamız geliyor. Ardından sırasıyla deniz börülcesi, yoğurtlu patlıcan salatası, pamuk gibi kalamar tava, güneşte kurutulmuş lezzetinde ahtapot ızgara, kabuklu karides ızgara masamızda yerini alıyor.

Bu arada hava kararmaya başlıyor, denize yerleştirilen dal üzerindeki su kabakları suyu hafiften aydınlatıyor. Suyun üzerinde minik yanan mumlar geçiyor, çok hoş, romantik bir görüntü oluşuyor.

Balıkların içerisinden, ızgaraya uygun, az kılçıklı büyük bir balık olan lagosu seçiyoruz. Ağır ağır çalan Müzeyyen Senar şarkılarını kâh dinliyoruz, kâh eşlik ediyoruz.
Tıka basa doymamıza rağmen garsonumuzun önerdiği fırından yeni çıkan fındıklı helva ile buz gibi karpuzu geri çeviremiyoruz.

Bu kadar yemeğin üzerine Türk kahvesi iyi gider. Sunum her zaman önemlidir, kahvelerimizin begonvil ve mumla süslü tepside gelmesi çok hoşuma gidiyor.
Dönüş yoluna geçmeden önce takıcılara bakmaktan kendimizi alamıyoruz. Her bütçeye uygun, farklı seçenekler ile boncuklu, derili, gümüşlü, altınlı bilekliklerden her birimiz birkaç tane alıyoruz.
Yıllar yılı naifliğini kaybetmeyen Gümüşlük, Bodrum' a seyahat edenlerin uğraması gereken yerler içerisinde olmalı diye düşünüyorum.
Sevgiler,
İpek

Notlar:
*Bodrum’ un gözde mekânlarına gitmeden önce rezervasyon neredeyse şart diyebilirim. İletişim bilgileri;
Telefon: 0532 3451499
*Gümüşlük’ e arabasız ulaşım da çok kolay. Bodrum ya da Turgutreis’ ten kalkan dolmuşları kullanabilirsiniz.