19 Haziran 2014 Perşembe

Bodrum Keşifleri: Havva Ana

Yaz geldi, birçoğumuz için tatil sezonu başladı, deniz kenarı bir yerlere gitmeye başladık. Ben de bu hafta, sezonu Bodrum' da yazlık ev moduyla açtım. Son yıllarda, Bodrum tatillerimi genelde otelde geçirdiğim için kahvaltı ve akşam yemeklerini otelde yer, yemek sonrası gezip dolaşmaya çıkardım. Haliyle, birçok lezzet mekânını da arkadaşlarımdan duymuş olmama rağmen bu sene ilk defa deneyebiliyorum.
 
Köy ortamında, köy kahvaltısı sevenlere önerim Havva Ana olacak.
Ağaçların arasına yerleştirilmiş 10-12 masadan birisine yerleşiyoruz. Etrafımız erik, limon, zeytin ağaçları ile dolu... Horoz ve kuş sesleri ise fon müziğimiz :) Havva Ana' nın oğlu masamızı domates, salatalık, biber, roka, İzmir tulumu, beyaz peynir, yeşil zeytin, siyah zeytin, tereyağı, mandalina reçeli, çilek reçeli, bergamut reçeli, portakal reçeli ile donatıyor. Çaylarımızı ortak çaydanlıktan kendimiz alıyoruz.

Havva Ana masamıza geliyor, odun ateşinde yeni pişirdiği ekşi maya ekmeğini alıp bizlere paylaştırıyor. Tabağımızdaki sıcak ekmeklere dokunmak ne mümkün! Ama Havva Ana' nın elleri yanmıyor! Domatesin lezzeti, zeytinin doğallığı, ekmeğin mis kokusu diyerekten kahvaltıya gömülüyoruz. Birazdan Havva Ana, yine fırından yeni çıkan el açması lorlu börek ve hala tencere sıcaklığında olan kabak çiçeği dolmasını getiriyor. El açması kabaklı börek de getireceğini söyleyerek hazırlıklı olmamız konusunda bizi uyarıyor. Bu arada oğlu da sahanda yumurtalarımızı getiriyor. Sarısı başka sarı, lezzeti başka lezzet...
Sohbetimizde öğreniyorum; 500kg zeytini kışın eşiyle birlikte hazırlamışlar. Siyah zeytinlere 3 küçük delik açıyorlar, yeşil zeytinleri çiziyorlarmış. Havva Ana çok da güleryüzlü. Yumurtalar çok lezzetli diyorum, bir kahkaha patlatıyor, 70 tane tavuğum var diyor. Tüm bu hazırlıklar için hazırlğa ne zaman başladığını soruyorum, sabaha karşı 3 buçuk, 4 gibi kalktığını duyunca saygıyla bakakalıyorum.
Doğal ürünlerle doğa içerisinde bir kahvaltı isterseniz, gitmeden önce rezervasyon yaptırmayı ihmal etmeyin ve sabah 10.30 gibi orada olmaya çalışın.
 
Sevgiler,
İpek
 
Notlar:
*Nasıl giderim derseniz, yol tarifim;
Yalıkavak' tan Türkbükü' ne giden yolda Cömert Çiçekçilik' ten (aynı köşede bu sene Denizbank da var) sağa dönülerek, dümdüz yukarıdaki köye doğru gidilmelidir. İlerledikçe tabelaları da göreceksiniz.
 
*İletişim için telefonu; 0532 6847966
 
*Aklınızda olsun, nakit olarak ödeme yapılabiliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder