20 Mayıs 2014 Salı

Vizesiz Nerelere Seyahat Edebilirsiniz?

Vizesiz seyahat etmek ne rahattır. Karar verdiğin an biletini alıp seyahate başlayabilirsin. Evrak işiyle uğraşmazsın. Tek düşünmen gereken; gezeceğin, yiyip içeceğin yerlerdir. Bugüne kadar Maldivler, Bosna Hersek, Karadağ ve Bahamalara vizesiz seyahat etme fırsatım oldu, çok da güzel oldu.

Umuma mahsus pasaport ile Türk vatandaşları 72 ülkeye vizesiz, 12 ülkeye de sınır kapısında alınan ücretli vize ile seyahat edebiliyor. Ülkelerin listesini, ihtiyaç halinde kullanımınız için listeliyorum.

Umuma mahsus pasaport sahibi Türk vatandaşlarının vizeden muaf tutulduğu ülkeler;
 

Sınır kapılarında vize alınabilen ülkeler;

Sevgiler,
İpek


Not:
* Listeleri T.C. Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü sitesinden aldım, güncel verileri aşağıdaki linkten kontrol edebilirsiniz.
*Siteden listeleri bugün itibariyle aldım, ancak yazılan nota göre 20.03.2014 itibariyle geçerli olan verilerdir.

2 yorum:

  1. Ben Ummana vize olmadığını sanıyordum .Demek ki varmış . Güzel bir paylaşım emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgileri resmi kayıtlara göre hazırlamaya çalıştım, bunun için de T.C. Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü sitesini kullandım. Beğenmenize sevindim, teşekkür ederim :)

      Sil